Financiële verplichtingen voor inkoopcontracten voor toekomstige jaren
Met inachtneming van het Besluit begroting en verantwoording en de Financiële verordening worden in de toelichting op de balans opgenomen de financiële verplichtingen waaraan de gemeente voor toekomstige jaren is verbonden met een minimumbedrag van € 250.000,00.Het volume aan inkoopcontracten met een meerjarige verplichting bedraagt afgerond € 4,2 miljoen (2017 € 21,3 miljoen). Hierbij is de vuistregel gehanteerd dat bij gezamenlijke inkoop Aalsmeer en Amstelveen 25% Aalsmeer betreft. Het bedrag voor 2018 is lager dan 2017 doordat in 2017 ten onrechte het gezamenlijke bedrag voor Amstelveen en Aalsmeer was opgenomen. Hieronder volgt een overzicht van opdrachten die een doorloop hebben in volgende jaren:
Omschrijving contract | Werken (W) Diensten (D) Leveringen (L) | Begindatum contract | Looptijd in jaren | Waarde resterende looptijd |
---|---|---|---|---|
Hulp bij Huishouden | D | 01-01-18 | 4 | 1.203.297 |
Collectief regiovervoer | D | 01-08-17 | 4 | 405.000 |
Raamovereenkomst kantoorinrichting | L | 01-07-17 | 10 | 280.440 |
WMO Begeleiding | D | 01-01-17 | 4 | 837.500 |
Bouwkundige werkzaamheden Raadhuis Aalsmeer | W | 15-10-2018 | 1 | 1.089.244 |
Onderhoud elementenverharding | W | 01-10-2018 | 4 | 324.684 |
Totaal inkoopcontracten met een meerjarige verplichting | 4.140.165 |