jaarstukken 2018

3 Paragrafen

Kernorganisatie gemeente Aalsmeer

Kernorganisatie gemeente Aalsmeer

In de kernorganisatie zijn zeven personen werkzaam voor de gemeenteraad en het college van burgemeester en  wethouders:

  1. secretaristeam (ST): de gemeentesecretaris met twee plaatsvervangend-secretarissen en één concerncontroller (4,0 vte);
  2. griffie: de griffier, raadsadviseur en coördinator bestuurlijke besluitvorming en griffiemedewerker (2,5 vte).

Vanuit de organisatie AA vindt ondersteuning aan de kernorganisatie plaats in de vorm van het bestuurssecretariaat voor het college, de bestuurlijke coördinatie voor college en gemeenteraad en de facilitaire ondersteuning via de bodes.

Ontwikkelingen 2018
Naar aanleiding van de bestuurlijke en financiële evaluatie uit 2017 maakte de gemeentesecretaris Aalsmeer onderdeel uit van de directie Amstelveen. Na installatie van het nieuwe college in het voorjaar van 2018 is de gemeentesecretaris zich weer volledig gaan richten op de ondersteuning van het college van burgemeester en wethouders en maakt niet langer deel uit van de directie Amstelveen.